Όμορφη Ξάνθη

Όμορφη Ξάνθη

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟΕΛΕΓΧΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

α. Σύμφωνα με ένα Σύστημα Μετακίνησης σε Περιοχή με Κάρτα: Θα επιτρέπεται η είσοδος: 

• των μόνιμων κατοίκων της περιοχής

 • των οχημάτων δημόσιας χρήσης και συγκεκριμένα των ΤΑΞΙ

• των  οχημάτων  εκτάκτου  ανάγκης  και  συγκεκριμένα  όλων  των  οχημάτων  της  Αστυνομικής  Διεύθυνσης  Ξάνθης,  της  Πυροσβεστικής  Υπηρεσίας  Ξάνθης  και  του  Νοσοκομείου  Ξάνθης.  Επίσης  σ’  αυτήν  την  κατηγορία  θα  υπάγονται  και  τα  οχήματα  των  οίκων  τελετών  (νεκροφόρες),  εξαιτίας  της  αδυναμίας  προκαθορισμού της χρονικής περιόδου ανάγκης εισόδου τους στην ελεγχόμενη περιοχή.
   •των οχημάτων που εκτελούν έργα κοινής ωφέλειας και συγκεκριμένα των απορριμματοφόρων, φορτηγών, εκσκαφέων και λοιπών  οχημάτων  του Δήμου Ξάνθης,  των Δημοτικών Επιχειρήσεων και  της Περιφέρειας  Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης  Τα  ανωτέρω  οχήματα  κατηγοριοποιούνται  ως  “τακτικοί  χρήστες”,  έχοντας  μόνιμο  δικαίωμα  εισόδου  στην  ελεγχόμενη περιοχή και τους παρέχεται από το Δήμο, ειδικό σήμα (κάρτα ή αυτοκόλλητο) το οποίο
δηλώνει την ιδιότητα απρόσκοπτης πρόσβασης στην περιοχή, του κάθε μεμονωμένου και συγκεκριμένου
 οχήματος με  μοναδικό και καταγεγραμμένο, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου, Αριθμό Κυκλοφορίας.
Το  ειδικό  σήμα  αποτελεί  την  άδεια/πάσο  του  οχήματος  για  την  είσοδό  του  στην  περιοχή  περιορισμένης πρόσβασης. Ειδικά όσον αφορά στους μόνιμους κατοίκους της περιοχής ενσκήπτει ένα συγκεκριμένο ζήτημα παροχής της  άδειας/πάσο.  Γνώμη  της Ο.Μ.  είναι  η  παροχή  μιας  άδειας/πάσο  ανά  νοικοκυριό. 

Γνώμονας  της  πρότασης  αυτής, είναι αφενός η αίσθηση δικαιοσύνης
που πρέπει να διέπει το όποιο ρυθμιστικό πλαίσιο που θέτει σε  εφαρμογή  η  Δημοτική  Αρχή,  το  οποίο  δεν  πρέπει  να  δημιουργεί  το  αίσθημα  ύπαρξης  πολιτών  πρώτης  και  δεύτερης κατηγορίας.
 Στην περιοχή απαγορευμένης για κάποιους πρόσβασης,  το  δικαίωμα κίνησης  τριών ή  και  περισσότερων  αυτοκινήτων  από  κάποιους  άλλους,  σκιαγραφεί  την  εικόνα  όχι  μιας  περιοχής  η  οποία τυγχάνει η ίδια ιδιαίτερης μεταχείρισης από τις αρχές της πόλης, αλλά μιας περιοχής της οποίας οι κάτοικοι  τυγχάνουν ευνοϊκών ρυθμίσεων. Αφετέρου, η δικαιολόγηση πολλών αυτοκινήτων ανά νοικοκυριό καθιστά ένα  σύστημα  δυνητικά  διάτρητο, εφόσον είναι  δυνατό να καταγράφονται  οχήματα  τέκνων, γονέων  ή και φίλων  κατοίκων  της Παλιάς Πόλης, ως  οχήματα  ενός  συγκεκριμένου  νοικοκυριού.
 Η  παρούσα  Τεχνική  Έκθεση  δεν προσδοκά να λειτουργήσει ως σύγγραμμα κοινωνικών επιστημών
 ή προτάσεων αστυνόμευσης
παραβατικών  συμπεριφορών,  αλλά  προτείνει  μια  δέσμη  μέτρων,  η  οποία  θα  παρουσιάζει  τη  δυνατότητα  απρόσκοπτης  λειτουργίας σε ένα βάθος χρόνου. Επιπρόσθετα, πρόταση της Ο.Μ. είναι να δίνεται η δυνατότητα σε νοικοκυριά που δεν έχουν στην κατοχή τους  αυτοκίνητο και χαρακτηρίζονται ως ειδικών αναγκών (π.χ. υπερήλικες), να μεταβιβάζουν το δικαίωα κατοχής  Κάρτας  τακτικού  χρήστη  σε  αυτοκίνητο  που  χρησιμοποιούν  πολίτες,  οι  οποίοι  είναι  επιφορτισμένοι  με  τη  φροντίδα των νοικοκυριών αυτών (π.χ. τέκνα ή άλλοι συγγενείς)

Πέρα  από  τους  τακτικούς  χρήστες,  ορίζονται  και  “ειδικοί  χρήστες”,  στους  οποίους  θα  χορηγείται  κάρτα  εισόδου  στην  ελεγχόμενη  περιοχή  μεν,  αλλά  με  ειδικές  ρυθμίσεις. 
Οι  ειδικοί  χρήστες  χωρίζονται  σε  δύο  κατηγορίες.

 Η  πρώτη  κατηγορία  ειδικών  χρηστών  αναφέρεται  σε  χρήστες  του  δικτύου,  οι  οποίοι  θα  μπορούν  να εισέρχονται στην περιοχή ορισμένες μέρες ή ώρες της ημέρας, και ταυτόχρονα η κάρτα 
η οποία θα έχουν στην  κατοχή τους θα φέρει διαφορετικά διακριτικά από αυτή των τακτικών χρηστών. Και σε αυτήν
την περίπτωση  οι κάρτες θα αφορούν σε ένα μοναδικό αριθμό κυκλοφορίας οχήματος.
Σ’ αυτήν την κατηγορία υπάγονται οι  γονείς  ή  οι  κηδεμόνες  των  μαθητών  του  1ου  Δημοτικού  Σχολείου  και  του  5ου  Παιδικού  Σταθμού,  που  βρίσκονται  στην  πλατεία Μητροπόλεως. Τα  οχήματα  των  γονέων/κηδεμόνων  θα  δύνανται  να κυκλοφορούν  στην  περιοχή  περιορισμού  της  κυκλοφορίας  τις  λεγόμενες  «καθημερινές»  ημέρες  της  εβδομάδας (Δευτέρα  έως  και  Παρασκευή)  και  ώρες  07:00  έως  και  15:00,  για  την  εξυπηρέτηση  των  αναγκών  μετακίνησης  των  μαθητών.

Επίσης, στην ίδια κατηγορία υπάγονται και τα οχήματα εξυπηρέτησης των αναγκών τροφοδοσίας και γενικά  προμήθειας  και  διανομής  αγαθών,  για  τα  καταστήματα  λιανικού  εμπορίου,  τα  καταστήματα  εστίασης/διασκέδασης  και  τα  κυλικεία  στην  περιοχή.  Τα  συγκεκριμένα  οχήματα  φορτοεκφόρτωσης  εμπορευμάτων, θα μπορούν μετά από αίτηση του εκπρόσωπου της κάθε επιχείρησης να προμηθεύονται την  κάρτα ειδικού χρήστη και με αυτήν θα έχουν το δικαίωμα εισόδου στην περιοχή ελέγχου όλες τις ημέρες της  εβδομάδας και τις ώρες 06:00‐08:00, 10:00‐12:00 και 15:00‐17:00. Κατά το χρόνο αυτό δίνεται η δυνατότητα  προμήθειας  εμπορευμάτων  τόσο  στα  mini markets  του  οικισμού  όσο  και  στα  καφέ‐μπαρ/εστιατόρια, συνυπολογίζοντας τις διαφορετικές ανάγκες που υπάρχουν.

Στην περίπτωση των ειδικών χρηστών της πρώτης κατηγορίας θεσπίζονται
 ειδικές διαδρομές κίνησης, με τις  οποίες  καλύπτονται  τόσο  η  ανάγκη  τροφοδοσίας  των  καταστημάτων  όσο  και  η  ανάγκη  μετακίνησης  των  μαθητών των σχολείων. Αυτές είναι οι εξής: Όσον αφορά τα οχήματα των γονέων/κηδεμόνων θεσπίζονται τρεις διαδρομές:
• Ειδική Διαδρομή Α: 1η ειδική διαδρομή γονέων/κηδεμόνων Είσοδος στην περιοχή από πάροδο Ορφέως – Πινδάρου – Ορφέως – Αισχύλου – Μητροπολίτου Ανθίμου – Λευκάδος – Ορφέως – Πινδάρου – Έξοδος από την περιοχή από πάροδο Ορφέως
 • Ειδική Διαδρομή Β: 2η ειδική διαδρομή γονέων/κηδεμόνων Είσοδος  από  την  οδό Π.  Χρηστίδη – Φ. Αμοιρίδη – Ορφέως –  Αντίκα –Στάλλιου  ‐  Λευκάδος – Ορφέως – Πινδάρου – Έξοδος από την περιοχή από πάροδο Ορφέως
 • Ειδική Διαδρομή C: 3η ειδική διαδρομή γονέων/κηδεμόνων (Ειδική Είσοδος  από  οδό  Χασιρτζόγλου  –  Π.Χρηστίδη  –  Φιλίππου  –  Αντίκα  –  Στάλλιου  ‐  Λευκάδος–  Ορφέως  – Πινδάρου – Έξοδος από την περιοχή από πάροδο Ορφέως  Όσον αφορά τα οχήματα διανομής των επιχειρήσεων τροφοδοσίας θεσπίζονται δύο διαφορετικές διαδρομές:
 • Ειδική Διαδρομή D: 1η ειδική διαδρομή διανομών Είσοδος στην περιοχή από την οδό Π. Χρηστίδη – Υδραγωγείου – Λαχανά ‐ Έξοδος από την οδό Χίου  • Ειδική Διαδρομή E: 2η ειδική διαδρομή διανομών Είσοδος από την οδό Π. Χρηστίδη – Φ. Αμοιρίδη – Ορφέως – Πινδάρου – Έξοδος από πάροδο Ορφέως  Οι  διαδρομές  παρουσιάζονται  στο  χάρτη  Ρ‐4: Ειδικές  Διαδρομές  Κίνησης,  σκαρίφημα  του  οποίου  επισυνάπτεται  στην  παρούσα  για  την  καλύτερη  κατανόηση  των  προτεινόμενων  ειδικών  διαδρομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου