Όμορφη Ξάνθη

Όμορφη Ξάνθη

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Σχόλια και προτάσεις του Συλλόγου επί του «ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ» στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης

Σχόλια επί του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ελέγχου Κυκλοφορίας στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης (εφεξής Μελέτη).

3.4. Καταγραφή κυκλοφοριακού φόρτου με αυτόματα μηχανήματα:
Η καταγραφή, όπως σημειώνεται στην Μελέτη, έγινε για να εκτιμηθεί ο φόρτος που εισέρχεται/εξέρχεται από την Παλιά Πόλη και να υπολογιστεί η φόρτιση που δέχεται ο οικισμός από τις γειτονικές περιοχές. Κατά την άποψή μας, οι παρουσιαζόμενες μετρήσεις δεν επαρκούν για να ικανοποιηθεί ο στόχος που τέθηκε διότι:
1.Τα εισερχόμενα από τον κόμβο Θ1 οχήματα δεν κατευθύνονται απαραίτητα στην Παλιά Πόλη αλλά μεγάλος αριθμός τους μετά την είσοδό του από τον Θ1 εξέρχεται από την Πλατεία Αντίκα.
2. Επειδή από  μια πρόχειρη επισκόπηση των διαγραμμάτων και Πινάκων, προκύπτει ότι ημερησίως εισέρχονται περί τα 4500 αυτοκίνητα ενώ εξέρχονται περί τα 2200. Υπάρχει διαφορά 2300 αυτοκινήτων, τα οποία προφανώς εξήλθαν είτε από την Πλατεία Αντίκα αμέσως μετά την είσοδό τους από Θ1 είτε από άλλο σημείο (π.χ. Οδός Υδραγωγείου/Οδός Χίου) στο οποίο δεν έγινε μέτρηση. Επειδή αυτά τα μη καταγεγραμμένα εξερχόμενα αποτελούν μεγάλο ποσοστό (50%) των εισερχομένων, δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί ο φόρτος που δέχεται ο οικισμός από τις γειτονικές περιοχές. Αυτό είναι ιδιαίτερα προβληματικό, αν επιπρόσθετα λάβουμε υπ’όψιν μας ότι δεν προβλέπεται σημείο ελέγχου (σελ. 62 της Μελέτης) στην Βόρεια είσοδο της πόλης στις Οδούς Χίου και Υδραγωγείου, πράγμα που θα έχει ως συνέπεια την αύξηση της κίνησης στις βόρειες εισόδους όταν λειτουργήσουν τα προτεινόμενα 3 σημεία ελέγχου.
 
4.3. Ευρωπαϊκή εμπειρία σε συστήματα περιορισμού πρόσβασης, τέλος σελ. 39 «κατά την εφαρμογή οποιουδήποτε Συστήματος Περιορισμού της Πρόσβασης, ο στόχος της μείωσης της κίνησης των οχημάτων και της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι ο βασικότερος όλων, με εξαίρεση τις περιοχές στις οποίες επιβάλλεται Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών Αέριων Ρύπων»:
Επειδή ο ιστορικός οικισμός της Παλιάς Πόλης αποτελεί Ζώνη στην οποία προβλέπονται μόνο χρήσεις χαμηλής όχλησης, και επειδή ο κυκλοφοριακός θόρυβος αποτελεί βασική όχληση, η μείωση του κυκλοφοριακού θορύβου θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε μια Μελέτη όπως η παρούσα.

5.3. Συσκέψεις με φορείς και απόψεις φορέων, σελ. 45, αναφέρεται ως πρόταση του Συλλόγου για την Προστασία και αναβίωση της Παλιάς Ξάνθης «να δίνεται στους κατοίκους της περιοχής το δικαίωμα κυκλοφορίας στην περιοχή περιορισμού, για πλήθος οχημάτων, εφόσον αποδεικνύεται η δυνατότητά τους να τα φιλοξενούν σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης»:
Αυτό είναι ανακριβές και δεν αποτελεί πρόταση του Συλλόγου. Ο Σύλλογος, όπως έκανε σαφές σε τηλεφωνική του επικοινωνία με την Ο.Μ., εκτιμά ότι οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης επαρκούν πλήρως ακόμη και για τυχόν δεύτερα οχήματα που μπορεί να διαθέτουν κάποια νοικοκυριά, και τυχόν περιορισμοί στην είσοδο στον οικισμό των δεύτερων αυτών οχημάτων θα προκαλέσουν σοβαρή δυσκολία στους κατοίκους που διαθέτουν δεύτερα αυτοκίνητα, καθότι, όπου αυτά υπάρχουν, καλύπτουν υπαρκτές ανάγκες μετακίνησης και τα τέλη κυκλοφορίας τους δεν πληρώνονται από χόμπυ αλλά για την ικανοποίηση αυτών των αναγκών.

6.3. Ζώνη ήπιας κυκλοφορίας, «στην παρούσα φάση δεν προτείνεται η εφαρμογή του μέτρου (Σημ.: εφαρμογή εμποδίων μικρού πλάτους, σαμαράκια) για την περιοχή της Παλιάς Πόλης»:
Γιατί; Το κόστος δεν είναι μεγάλο και το μέτρο θα βοηθούσε στην τήρηση του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ/ώ.

6.4. Σύστημα Περιορισμού Πρόσβασης, σελ. 51 «παροχή μιας άδειας/πάσο ανά νοικοκυριό»:
Ειλικρινά αδυνατούμε να καταλάβουμε την εμμονή της Ο.Μ. στην μία άδεια ανά νοικοκυριό. Η δικαιολογία που δίνεται επ’ αυτού «η δικαιολόγηση πολλών αυτοκινήτων ανά νοικοκυριό καθιστά ένα σύστημα δυνητικά διάτρητο, εφόσον είναι δυνατόν να καταγράφονται οχήματα τέκνων, γονέων ή και φίλων ως οχήματα ενός συγκεκριμένου νοικοκυριού» δεν ευσταθεί, και θέτει σε αμφισβήτηση την ικανότητα του Δήμου Ξάνθης να «μοιράσει σε δύο γαϊδούρια άχυρο», δηλαδή να εκδίδει τις άδειες για τα οχήματα των μόνιμων κατοίκων. Οι άδειες κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων αναφέρουν όνομα κατόχου, οι μόνιμοι κάτοικοι έχουν ονόματα, επομένως δεν βλέπουμε πως θα καταγράφονται «οχήματα τέκνων, γονέων ή και φίλων ως οχήματα ενός συγκεκριμένου νοικοκυριού». 

6.4. Σύστημα Περιορισμού Πρόσβασης, σελ. 52, «κατηγορίες ειδικών χρηστών»:
α. Δεν αναφέρονται και θα πρέπει να προστεθούν  στις κατηγορίες ειδικών χρηστών οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών του 1ου Νηπιαγωγείου.
β. Για τους γονείς των μαθητών προβλέπεται η δυνατότητα να κυκλοφορούν Δευτέρα-Παρασκευή 07:00-15:00. Όμως, η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου είναι μέχρι τις 16:00, οπότε θα πρέπει να παραταθεί η δυνατότητα κυκλοφορίας των γονέων μέχρι τις 16:30.
γ. Δεν υπάρχει καμμία πρόβλεψη για τους φιλοξενούμενους επισκέπτες σε κατοικίες της Παλιάς Πόλης. Αναφερόμαστε στην περίπτωση που επισκέπτες κατοίκων της Παλιάς Πόλης από άλλα μέρη της Ελλάδας (φίλοι, συγγενείς κλπ.) φιλοξενούνται για μικρό διάστημα (2-3 ημέρες) σε σπίτια κατοίκων.

6.4. Σύστημα Περιορισμού Πρόσβασης, σελ. 53, «…Ε. Βενιζέλου….Κύριες Συλλεκτικές Οδοί…»:
O χαρακτηρισμός της Ε. Βενιζέλου ως Κύριας Συλλεκτικής Οδού στην «Κυκλοφοριακή Μελέτη πόλης Ξάνθης» εγείρει ερωτήματα ως προς την υπάρχουσα κατάσταση της εν λόγω οδού όσον αφορά την κίνηση των πεζών. Συγκεκριμένα, λόγω των κολονακίων που βρίσκονται στα ούτως ή άλλως στενά πεζοδρόμια, η κίνηση των πεζών είναι προβληματική χωρίς οι πεζοί να ανεβοκατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο στο οδόστρωμα (ιδιαίτερα ΑμΕΑ, γονείς με βρεφικά καροτσάκια). Εκτιμούμε ότι με τον προτεινόμενο χαρακτηρισμό τα κολονάκια θα πρέπει να αφαιρεθούν για λόγους ασφάλειας των πεζών.

Γενικό σχόλιο:
Η παρούσα μελέτη αποτελεί κατά την ισχύουσα νομοθεσία ρυθμιστικό σχέδιο με ευρύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ως εκ τούτου θα πρέπει η ακολουθούμενη διαδικασία διαβούλευσης και εφαρμογής να είναι σύμφωνη με τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις.

Να απαντήσει ο Δήμος στα παρακάτω:
  1. Πότε έγινε η ανάθεση της παρούσας μελέτης στην Ο.Μ. και πότε η Μελέτη παραδόθηκε στον Δήμο. Δίνεται η εντύπωση ότι το διάστημα ήταν κοντά στον 1 μήνα.
  2. Εάν η παρούσα Μελέτη αναρτήθηκε για διαβούλευση μετά τις 20.12.2015 και στην περίπτωση αυτή αν εκτιμά ο Δήμος ότι το διάστημα μέχρι 10.1.2016, μεσολαβούντων και των εορτών, είναι αρκετό κατά την άποψή του για ορθή διαβούλευση. Λόγω του περιορισμένου χρονικού διαστήματος που δόθηκε για τη διαβούλευση, ο Σύλλογος επιφυλάσσεται να αποστείλει πρόσθετα σχόλια σε εύθετο χρόνο.
  3. Για ποιο λόγο δεν είναι διαθέσιμα στο κοινό τα υποβληθέντα στα πλαίσια της διαβούλευσης σχόλια, και αν εκτιμάται ότι η πρακτική αυτή βοηθάει τους σκοπούς της δημόσιας διαβούλευσης.
Εκ μέρους του Συλλόγου για την Προστασία και Αναβίωση της Παλιάς Ξάνθης,
[Ακολουθούν υπογραφές]
Κουρτίδης Κωνσταντίνος (πρόεδρος)
Γεωργατζή Δέσποινα (γραμματέας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου